Wieruszów, dnia 19.01.2017 r.
W związku ze złożeniem pytań do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego pn.: „Budowa kanalizacji sanitarnej w m. Chobanin, Górka Wieruszowska, Pieczyska – II Etap”.
Pytanie 1. Czy Zamawiający przewiduje płatność za wykonany zakres robót fakturami częściowy? Czy wynagrodzenie zostanie wypłacone fakturą końcową za wykonanie całości Przedmiotu Umowy?
Odpowiedź 1. Zamawiający przewiduje płatność za wykonany zakres robót fakturami częściowymi. Rozliczenie wykonania przedmiotu umowy będzie się odbywało fakturami częściowymi za wykonane i odebrane protokolarnie przez inspektora nadzoru elementy robót oraz fakturą końcową. Faktury częściowe wystawiane będą na koniec każdego kwartału, a regulowane będą w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury i protokołu odbioru wykonanego elementu robót.
Faktura końcowa, w wysokości nie niższej niż 40% wartości przedmiotu zamówienia, zostanie zapłacona w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego wraz z protokołem odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
Pytanie 2. W specyfikacji technicznej, projekcie budowlanym oraz opisie technicznym przewidziano do wykonania odcinek rurociągu tłocznego PE dz. 160 mm o długości 313,0 m. Zarówno Opis Przedmiotu Zamówienia w punkcie III SIWZ oraz załączony do SIWZ w części sanitarnej przedmiar robót nie zawierają pozycji dotyczących wykonania takiego odcinka sieci. Prosimy o wyjaśnienie tej rozbieżności.
Odpowiedź 2. Zakres przedmiotu zamówienia objętego postępowaniem przetargowym określa punkt III SIWZ. Zamawiający informuje iż odcinek rurociągu tłocznego PE dz. 160 mm o długości 313,0 m został wykonany w I-szym Etapie inwestycji. Jednocześnie na etapie wyceny oferty należy uwzględnić koszty związane z połączeniem projektowanej przepompowni ścieków z istniejącym rurociągiem tłocznym.
Pytanie 3. Kto ponosi koszty związane z opłatą powierzchni urządzeń obcych umieszczonych w pasie drogowym?
Odpowiedź 3. Wykonawca zamówienia ponosi koszty związane z zajęciem pasa drogowego w celu prowadzenia robót oraz wszelkie koszty związane z odtworzeniem pasa drogowego Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę na fakt iż projektowany kolektor A i B kanalizacji sanitarnej zlokalizowany jest pasie drogi wojewódzkiej, natomiast projektowany kolektor C i D kanalizacji sanitarnej zlokalizowany jest pasie drogi gminnej .
Pytanie 4. Czy dokumentacja projektowa zawiera profile podłużne przyłączy kanalizacji sanitarnej? Jeśli tak to wnosimy o ich uzupełnienie.
Odpowiedź 4. Dokumentacja projektowa nie zawiera profili podłużnych przyłączy kanalizacji sanitarnej, jednakże koniecznym jest uwzględnienie w przygotowywanej ofercie jak również podczas wykonywania robót studzienek przyłączeniowych PVCØ315 o średniej głębokości 2,30 m (zgodnie z pozycją 77 przedmiaru robót) oraz przestrzegając zapisu w części opisowej dokumentacji technicznej pkt. 8.3 „ ...Przyjęty minimalny spadek dla przykanalika nie powinien być mniejszy od i=15,0%o (wyjątkowo 10,0%o).”
Pytanie 5. Prosimy o wyjaśnienie jaka grubość warstwy ścieralnej przyjąć do wyceny. Opis techniczny podaje grubość odtworzenia nawierzchni 4 cm, natomiast przedmiar przewiduje 3 cm w-wę ścieralną.
Odpowiedź 5. Odtworzenie pasa drogowego należy wycenić i wykonać na podstawie projektu odtworzenia pasa drogowego, który zostanie niezwłocznie udostępniony przez Zamawiającego. Jednocześnie Zamawiający zwraca uwagę na fakt iż projektowany kolektor A i B kanalizacji sanitarnej zlokalizowany jest pasie drogi wojewódzkiej, natomiast projektowany kolektor C i D kanalizacji sanitarnej zlokalizowany jest pasie drogi gminnej .
Pytanie 6. Jakie dokumenty poza opisami w SIWZ , powinien złożyć Wykonawca wraz z ofertą? Zgodnie z treścią SIWZ na potwierdzenie spełnienia warunków udziału w postępowaniu oferent wraz z ofertą (zał.1) powinien złożyć:
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia ... – z wykorzystaniem wzoru- załącznik nr 3 do SIWZ,
- wykaz robót budowlanych ...oraz załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót ..._ według załącznika nr 4 do SIWZ,
- w przypadku Wykonawców wspólnie składających ofertę – stosowane pełnomocnictwo
Odpowiedź 6. Wykonawca wraz z ofertą składa dokumenty określone w SIWZ.
Pytanie 7. Zgodnie z §6 pkt. 1 umowy podstawą wystawienia faktury końcowej będzie wykonany i odebrany przez Zamawiającego zakres robót objętych umową. Czy Zamawiający dopuszcza płatność na podstawie faktur częściowych i ile takich faktur przewiduje?
Odpowiedź 7. Zamawiający przewiduje płatność za wykonany zakres robót fakturami częściowymi. Rozliczenie wykonania przedmiotu umowy będzie się odbywało fakturami częściowymi za wykonane i odebrane protokolarnie przez inspektora nadzoru elementy robót oraz fakturą końcową. Faktury częściowe wystawiane będą na koniec każdego kwartału, a regulowane będą w terminie 30 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego faktury i protokołu odbioru wykonanego elementu robót.
Faktura końcowa, w wysokości nie niższej niż 40% wartości przedmiotu zamówienia, zostanie zapłacona w terminie 30 dni od daty jej otrzymania przez Zamawiającego wraz z protokołem odbioru końcowego przedmiotu zamówienia.
Pytanie 8. Prosimy o udostępnienie rysunku przekroju przepompowni ścieków, którego brak w dokumentacji.
Odpowiedź 8. Zamawiający udostępnia w załączeniu posiadane dokumenty.
Pytanie 9. Prosimy o podanie wysokości zbiornika przepompowni ścieków albo rzędnej dna zbiornika przepompowni, których brakuje w udostępnionej dokumentacji, a jest konieczne do określenia kosztów tego zbiornika.
Odpowiedź 9. Zamawiający udostępnia w załączeniu posiadane dokumenty.
Pytanie 10. Czy w ofercie należy przyjąć koszty zajęcia pasa drogowego na czas budowy kanalizacji stanowiącej przedmiot zamówienia.
Odpowiedź 10. Wykonawca zamówienia ponosi koszty związane z zajęciem pasa drogowego w celu prowadzenia robót oraz wszelkie koszty związane z odtworzeniem pasa drogowego.
Wobec powyższych zmian Zamawiający przedłuża termin składania ofert do dnia 6 lutego 2017 r. do godziny 12.00. Sposób i miejsce złożenia ofert nie ulegają zmianie.
Otwarcie ofert nastąpi w siedzibie Zamawiającego 06.02.2017 r. o godz. 12.15 .
Realizacja: IDcom.pl
Wszelkie prawa zastrzeżone © 2025 Przedsiębiorstwo Komunalne w Wieruszowie Spółka Akcyjna